Általános

  1. Mit kell tennem az egyes hibaüzenetek megjelenése esetén? Amennyiben a telepítés során a finom jelerősség 20 felett van, és a hibaüzenet továbbra is megmarad, ügyfélszolgálatunkat kell felhívnod, ahol elmondják, mi a teendő. A telepítés folyamata a Philips DSR 4101 típusú médiabox esetében: Az üdvözlő képernyő megjelenése után ki kell választani a magyar nyelvet, majd meg kell nyomni az „OK” gombot. A telepítés nyelvének beállítása után a készüléken megjelenik a térerősség-jelző képernyő. Itt tudsz meggyőződni arról, hogy a műholdas antenna megfelelően van-e beállítva. Ha a jelerősség megfelelő, nyomd meg az „OK” gombot. A jelerősség ellenőrzése után az automatikus keresés menüpont jelenik meg a képernyőn. Nyomd meg az „OK” -t a keresés elindításához. A talált csatornákat a médiabox eltárolja, és a telepítés befejeződik, ha megnyomod az „OK” gombot.

    A Philips DSX 6010 típusú médiabox esetében „Az adatkártya visszautasítva.”, a Philips DSR 4101 típusú médiabox esetében a „Kérem, ellenőrizd az adatkártyát.”, valamint a Philips DSR 8111 típusú médiabox esetében az „Az adatkártya nem olvasható. Kérjük, helyezd be újra! Ha a probléma nem szűnik meg hívd a 1214-et vagy nézd meg a http://hu.upcdirect.com-t!” hibaüzenet akkor jelenik meg a televízió képernyőjén, ha a médiabox nem tud kommunikálni az előfizetői kódkártyával, arra nem tud írni, illetve annak tartalmát nem tudja kiolvasni. A jelenséget okozhatja kontakthiba, a kártya vagy a készülék meghibásodása is. A kódkártya és a kártyaolvasó érintkezői aranyozottak, ezért ritkán fordul elő érintkezési hiba. Ebben az esetben valószínűsíthető, hogy elromlott a készülék vagy a kártya. Forgalmazóink könnyedén tudják ellenőrizni, melyik romlott el. Mégis, mielőtt visszavinnéd a kártyát ahhoz a forgalmazónkhoz, ahol előfizettél a szolgáltatásra, érdemes egy „reset"-et elvégezni.

    A menük aktiválása után a „PIN-kód lezárva” hibaüzenet akkor jelenik meg, ha hatszor (a Philips DSR 4101 típusú médiabox esetében hétszer) tévesen adtad meg a kódot. Ilyenkor a készülék a további próbálkozásokat letiltja. Ügyfélszolgálatunk a PIN-kódot vissza tudja állítani 0000-ra. Fontos, hogy az antenna ilyenkor lássa a THOR műholdat, mert a feloldó jel a műholdon keresztül érkezik. Kérjük, ha műszaki problémával ügyfélszolgálatunkhoz vagy antennaszerelőhöz fordulsz segítségért, a gyorsabb problémamegoldás érdekében feltétlenül jelezd, hogy melyik hibaüzenet jelent meg képernyőn.
  2. Mit tegyek, ha nem tudom a készüléket a távvezérlővel kezelni? Ez a leggyakoribb „hiba”, mellyel előfizetőink megkeresik az ügyfélszolgálatot. A megoldás a legtöbb esetben igen egyszerű: a Philips DSX 6010 típusú médiabox esetében meg kell nyomni a távvezérlő bal felső, „SAT” feliratú gombját, illetve Philips DSR 8111 típusú médiabox esetén a „UPC” feliratú gombot. Mivel Philips videót, televíziót és HI-FI tornyot is lehet ezzel a távvezérlővel vezérelni, ezért a legfelső sorban a funkcióváltó nyomógombok találhatók.

    Ha például a „VCR” feliratú gombot nyomod meg, akkor Philips videódat tudod vezérelni a távvezérlővel, egészen addig, amíg újra meg nem nyomod a „SAT” gombot. Mindhárom típusú médiabox esetében a probléma okozója lehet, hogy a távvezérlőben lemerült az elem. Ennek előjele, ha egyre hosszabb ideig kell egy-egy gombot nyomni ahhoz, hogy a készülék a parancsot elfogadja, majd egy idő után nem kap a készülék vezérlőjeleket a távvezérlőtől. Ennek biztos jele, ha a médiabox előlapján nem villog a visszajelző LED, valamint Philips DSR 8111 típusú médiabox esetében az is, ha a „UPC” feliratú gomb nem villog a távvezérlő használata közben.
  3. Mit tegyek, ha nem működik a teletext? Ez a jelenség a médiabox meghibásodását jelzi, a készülék szervizelésére van szükség. Kérjük, keresd meg ügyfélszolgálatunkat vagy a legközelebbi viszonteladót.
  4. Mit tegyek, ha azt a hibaüzenetet kapom, hogy a kiválasztott csatorna nem jeleníthető meg? Hogyan telepíthetem újra a készülékem?

    KAON:
    1. A távirányítón nyomd meg a „Menü” gombot.
    2. Válaszd ki a „Rendszerbeállítások” menüpontot.
    3. Ezen belül legyen a „Gyári értékek visszaállítása” a következő választott opció.
    4. Az „OK” gomb megnyomása után billentyűzd be a PIN-kódot és nyomd meg újra az „OK” gombot.
    5. Válaszd ki a magyar nyelvet és nyomd meg az „OK” gombot.
    6. Állítsd be a tévékészülék elérhető funkciói alapján a tévétípust, képernyőtípust és felbontást (ajánlott az alapértelmezett beállításokat változatlanul hagyni) és nyomd meg az „OK” gombot.
    7. Válaszd ki a THOR műholdat (alapértelmezett) és nyomd meg az „OK” gombot.
    8. Miután a médiabox telepíti a csatornákat, befejezésként újra nyomd meg az „OK” gombot a csatornák mentése érdekében. A telepítés folyamata HUMAX UD-FOX típusú médiabox esetében a következő: Áramtalanítani kell készüléket 10-15 másodpercre. Megnyomjuk a „Menü” feliratú gombot a távvezérlőn. Üzembehelyezést kiválasztjuk, majd „OK” gomb. „Gyári Beállítást” kiválasztjuk, majd „OK” gomb. „IGEN” feliratot kiválasztjuk, majd „OK” gomb. Amennyiben a berendezés PIN-kódot kér, és korábban nem változtattad meg, az alapesetben 1234. Kiválasztjuk a „MAGYAR” nyelvet, majd „OK” gomb. Kiválasztjuk a „MAGYARORSZÁG” nyelvet, majd „OK” gomb. „KÖVETKEZŐ” felirat, majd „OK” gomb. Legvégül megjelenik a „BEFEJEZÉS” felirat, majd „OK” gomb. A telepítés folyamata a Philips DSR 8111 típusú médiabox esetében a következő: Áramtalanítani kell készüléket 10-15 másodpercre.

    Megnyomjuk a „Menü” feliratú gombot a távvezérlőn. Kijelöljük a „BEÁLLÍTÁSOK” menüpontot, majd „OK” gomb. A „Gyári Beállítást” kiválasztjuk, majd „OK” gomb. Amennyiben a berendezés PIN-kódot kér, és korábban nem változtattad meg, az alapesetben 0000, majd „OK” gomb. Kiválasztjuk a MAGYARORSZÁG nyelvet, majd „OK” gomb. Kiválasztjuk a THOR műholdat, majd „OK” gomb. Jelszint mérése következik. A jelszint elfogadásához, kérjük nyomd meg az „OK” gombot. A beltériegység letölti a csatornákat, amely néhány percet igénybe vesz. Miután a telepítés befejeződött, kiírja a talált rádió- és tévécsatornák számát.

    A sikeres mentéshez és egyben kilépéshez, megnyomjuk az „OK” gombot. A telepítés folyamata a Philips DSX 6010 típusú médiabox esetében a következő: Először áramtalanítsd a berendezést 10-15 másodpercre! Miután ismét áram alá helyezted a médiaboxot, kapcsolj valamelyik csatornára! Nyomd meg a távirányítón az OPTS feliratú gombot! A távirányító lefelé mutató nyilat ábrázoló gombjával jelöld ki a „Telepítés” menüpontot! Ha a „Telepítés” felirat sárga, akkor nyomd meg az „OK” gombot! Amennyiben a berendezés PIN-kódot kér, és korábban nem változtattad meg, az alapesetben 0000. Ha az „AUTO KONF” feliratot látod sárga színnel, nyomd meg kétszer az „OK” gombot! A képernyőn rövid ideig a „UPC-HEZ KONFIGURÁLVA” feliratot látod. Ezután nyomd meg a „BACK” gombot! Válaszd ki a „Műholdkeresés” menüpontot! Ha a „Műholdkeresés” felirat sárga, nyomd meg az „OK” gombot! Ezután két feliratot láthatsz: „Műholdkeresés, csatornakeresés”. Ismét nyomd meg az „OK” gombot, ha a „Műholdkeresés” felirat sárga!

    A jelszint mérés után nyomd meg az „OK” gombot, ekkor ismét a „Műholdkeresés, csatornakeresés” feliratot kell látnod. Válaszd ki a „Csatornakeresés” menüpontot! Mikor a „Csatornakeresés” menüpont sárga színű, nyomd meg az „OK” gombot! A médiabox ezután letölti a műholdon található csatornákat. Ez néhány percet is igénybe vehet. A csatornák letöltése után kiírja az első kilenc csatornát a képernyőre. Miután a telepítés befejeződött, tehát már látod a képernyőn ezt a táblázatot, nyomd meg kétszer az „OK” gombot. Ezt követően a képernyőn ismét a „Műholdkeresés, csatornakeresés” feliratot kell látnod, ekkor nyomd meg háromszor a „BACK” gombot, a telepítés ezzel befejeződik. A telepítés során mért 0 jelerősség azt jelenti, hogy a készülék nem kap antennajelet. Ekkor ki kell hívni azt a szakembert, aki a telepítést végezte. Amennyiben a telepítés során a finom jelerősség 20 felett van, és a hibaüzenet továbbra is megmarad, ügyfélszolgálatunkat kell felhívnod, ahol elmondják, mi a teendő. A telepítés folyamata a Philips DSR 4101 típusú médiabox esetében: Először áramtalanítsd a berendezést 10-15 másodpercre! Amikor már folyamatosan világít a piros led az előlapon, kapcsold be a készüléket. Nyomd meg a „MENÜ” gombot, majd lépj a Beállítás pontra és nyomd meg az „OK” gombot! Válaszd ki a „Gyári érték Visszaállítása” feliratot és nyomd meg az „OK” gombot! Írd be a PIN-kódodat, majd kövesd a készülék utasításait! Az üdvözlőképernyő megjelenése után ki kell választani a magyar nyelvet, majd nyomd meg az „OK” gombot.

    A telepítés nyelvének beállítása után a készüléken megjelenik a térerősség-jelző képernyő. Itt tudsz meggyőződni arról, hogy a műholdas antenna megfelelően van-e beállítva. Ha a jelerősség megfelelő, nyomd meg az „OK” gombot. A jelerősség ellenőrzése után az automatikus keresés menüpont jelenik meg a képernyőn. Nyomd meg az „OK”-t a keresés elindításához. A talált csatornákat a médiabox eltárolja, és a telepítés befejeződik, ha megnyomd az „OK” gombot.
  5. Mit kell tennem, amennyiben UPC Direct beltéri készülékem nem tölti le a csatornakiosztást? Amennyiben az Ön beltéri egysége nem tölti le az új csatornakiosztást, azt manuálisan szeretné újrahangolni vagy programhelyhez kapcsolódó hibaüzenetet észlel, akkor, kérjük, végezze el a berendezés újratelepítését a használati útmutatóban leírtak szerint. Ennek a menetét a következőkben mind az öt jelenleg forgalomban lévő modell esetében ismertetjük. A telepítés folyamata HUMAX UD-FOX típusú beltéri egység esetében a következő: Műhold: Válassza ki valamelyik műholdat, vagy az Egyéni opciót választva adja meg a műhold nevét! Műhold változat: Válassza az Engedélyezés lehetőséget! LNB frekvencia: Itt választhatja ki a vevőfej frekvenciáját. 22 kHz-es jel: Ha a 22 kHz-es kapcsolót használja, válassza az Engedélyezés lehetőséget! DiSEqC bemenet: Akkor válassza a DiSEqC bemenet lehetőséget, ha a DiSEqC kapcsoló berendezéshez több antenna vagy vevőfej van csatlakoztatva. LNB feszültség: A vevőfej feszültségének beállítása Normál. A telepítés folyamata a Philips DSR 8111 típusú beltéri egység esetében a következő: Nyomja meg a távvezérlőn a "Menü" gombot Válassza ki a Hálózatkeresést Nyomja meg az "OK" gombot Írja be a PIN kódot Válassza ki az Automatikus keresést Nyomja meg az "OK" gombot A telepítésvégén kövesse a képernyőn olvasható utasítást!

    A telepítés folyamata a Philips DSX 6010 típusú beltéri egység esetében a következő: Először áramtalanítsa a berendezést 10-15 másodpercre! Miután ismét áram alá helyezte a beltérit, kapcsolja valamelyik csatornára! Nyomja meg a távirányítón az OPTS feliratú gombot! A távirányító lefelé mutató nyilat ábrázoló gombjával jelölje ki a "Telepítés" menüpontot! Ha a "Telepítés" felirat sárga, akkor nyomja meg az OK gombot! Amennyiben a berendezés PIN kódot kér, és Ön korábban nem változtatta meg, az alapesetben 0000. Ha az AUTO KONF feliratot látja sárga színnel, nyomja meg kétszer az OK gombot! A képernyőn rövid ideig a UPC-HEZ KONFIGURÁLVA feliratot látja.

    Ezután nyomja meg a BACK gombot! Válassza ki a "Műholdkeresés" menüpontot! Ha a "Műholdkeresés" felirat sárga, nyomja meg az OK gombot! Ezután két feliratot lát: "Műholdkeresés, csatornakeresés". Ismét nyomja meg az OK gombot, ha a "Műholdkeresés" felirat sárga! A jelszint mérés után nyomja meg az OK gombot, ekkor ismét a "Műholdkeresés, csatornakeresés" feliratot kell látnia. Válassza ki a "Csatornakeresés" menüpontot! Mikor a "Csatornakeresés" menüpont sárga színű, nyomja meg az OK gombot! A beltéri egység ezután letölti a műholdon található csatornákat. Ez néhány percet is igénybe vehet.

    A csatornák letöltése után kiírja az első kilenc csatornát a képernyőre. Miután a telepítés befejeződött, tehát már látja a képernyőn ezt a táblázatot, nyomja meg kétszer az OK gombot. Ezt követően a képernyőn ismét a "Műholdkeresés, csatornakeresés" feliratot kell látnia, ekkor nyomja meg háromszor a BACK gombot, a telepítés ezzel befejeződik.

    A telepítés során mért 0 jelerősség azt jelenti, hogy a készülék nem kap antennajelet. Ekkor ki kell hívni azt a szakembert, aki a telepítést végezte Önnél. Amennyiben a telepítés során a finom jelerősség 20 felett van, és a hibaüzenet továbbra is megmarad, ügyfélszolgálatunkat kell felhívnia, ahol elmondják, mi a teendője. A telepítés folyamata a Philips DSR 4101 típusú beltéri egység esetében: Először áramtalanítsa a berendezést 10-15 másodpercre! Amikor, már folyamatosan világít a piros led az előlapon, kapcsolja be a készüléket. Nyomja meg a "MENÜ" gombot, majd lépjen a Beállítás pontra és nyomja meg az "OK" gombot! Válassza ki a "Gyári érték Visszaállítása" feliratot és nyomja meg az "OK" gombot! Írja be a "PIN" kódját, majd kövesse a készülék utasításait! Az üdvözlő képernyő megjelenése után ki kell választani a magyar nyelvet, majd nyomja meg az "OK" gombot.

    A telepítés nyelvének beállítása után a készüléken megjelenik a térerősség-jelző képernyő. Itt tud meggyőződni arról, hogy a műholdas antennája megfelelően van-e beállítva. Ha a jelerősség megfelelő, nyomja meg az "OK" gombot. A jelerősség ellenőrzése után az automatikus keresés menüpont jelenik meg a képernyőn. Nyomja meg az "OK" -t a keresés elindításához. A talált csatornákat a beltéri egység eltárolja, és a telepítés befejeződik, ha megnyomja az "OK" gombot.

Beltéri Egység / Távirányító

  1. Automatikus kikapcsolás beállítása? 1. A távirányítón nyomd meg a „Menü” gombot.
    2. Válaszd ki a „Rendszerbeállítások” menüpontot.
    3. A nyilak segítségével válaszd ki az „Automatikus Kikapcsolás” menüpontot és nyomd meg az „OK” gombot.
    4. Válaszd ki az általad kívánt kikapcsolás időpontját.
  2. Mit tegyek, ha nem világítanak a kijelzők a beltéri előlapján? Lehetséges, hogy kontakthibáról vagy érintkezési hibáról van szó. Kérjük, ellenőrizd a csatlakozók helyes érintkezését
  3. Mit tegyek, ha a Scart (Euro-AV) csatlakozón keresztül nincs hang, illetve csak az egyik hangcsatorna hallható? Mivel ez egy elég nagy méretű csatlakozó 21 érintkezővel, ezért könnyen előfordulhat, hogy takarítás közben a televízió, videomagnó, vagy a médiabox mozgatásakor elmozdul, részlegesen kicsúszik a televízióból, a videóból, vagy a médiaboxból. Ilyenkor eltűnhet a kép, illetve a hang. Igazítsd meg a Scart (Euro-AV) csatlakozót a médiabox hátulján, ha ez nem segít, akkor a televíziókészülék hátulján is.
  4. Mit tegyek, ha nem működik távirányítóm? Philips DSR 4101 távirányítók esetében a hangerőszabályzó csak bizonyos készülékek esetében működik. A beltéri irányításához nyomd meg a SAT gombot. Egyéb esetben lehetséges, hogy lemerültek az elemek és ki kell cserélni őket. Amennyiben az elemcsere sem oldja meg a problémát, valószínűleg távvezérlőcserére lesz szükség, ekkor hívd ügyfélszolgálatunkat a 1214-es telefonszámon.
  5. Mit tegyek, ha a műsorfelvétel hibásan működik? 1. Ellenőrizd, hogy a bal oldali tunerben van-e antenna kábel, esetleg nem lazult-e meg. (Ha szemben állunk a médiaboxszal, akkor a hátul lévő 2 antennabemenet közül a balra eső.)
    2. Ellenőrizd, hogy nem telt-e be a készülék tárhelye.
    3. Amennyiben betelt, töröld azokat a műsorokat, amelyekre nincs szüksége. Philips DVR esetén: Végezz szoftverfrissítést: A médiabox előlapján baloldalt a balra mutató gombot nyomd be, tartsd benyomva és közben áramtalanítsd a készüléket 5 másodpercre, majd helyezd újból áram alá. Amint a készülék kijelzőjén a Starting Update szavak jelennek meg, elengedheted a gombot, a készülék automatikusan frissíti a szoftvert.
  6. Hogyan zárolhatom vagy oldhatom fel az előlap gombjait? Ez a lehetőség csak a Philips DSX 6010 típusú készülékeknél működik. Ezzel a funkcióval zárolhatod az összes előlapról működtethető funkciót, és így megakadályozható az, hogy az előlapon lévő gombok megérintésével akaratlanul megváltoztasd a beállításokat. Amíg az előlap zárolása be van kapcsolva, a távvezérlő elzárásával is megelőzheted a digitális műholdvevő illetéktelen használatát.

    1. Az „OPTS” gomb megnyomásával hívd elő az e-menüt. A képernyőn megjelenik a „Főmenü”.
    2. A „Le” és „Fel” gombok segítségével válaszd ki a „Hozzáférés szabályozása” menüpontot, majd nyomd meg az „OK” gombot (a lakat jel azt mutatja, hogy ez PIN-kóddal védett funkció). Lehetséges, hogy megjelenik egy PIN-kód megadási MENÜ (a PIN-kód üzemmódtól függően.)
    3. A PIN-kód megadásához használd a távvezérlőn lévő numerikus gombokat. Ha megadtad a helyes PIN-kódot, megjelenik a képernyőn a „Hozzáférés szabályozása” menü.
    4. A „Le” és „Fel” gombok segítségével válaszd ki az „Előlap lezárása” parancsot, majd nyomd meg az „OK” gombot. A képernyőn egy kiválasztómező lesz látható: a „Zárva” azt jelzi, hogy az előlapot lezárta, a „Nyitva” pedig azt, hogy az előlap nincs lezárva.
    5. A „Balra” és „Jobbra” gombok segítségével változtathatod meg az aktuális „Előlap lezárása” beállítást.
    6. Az „OPTS” vagy a „Vissza” gomb többszöri megnyomásával lépj ki az e-menüből (alternatív megoldásként ezt a gombot néhány másodpercig folyamatosan lenyomva tarthatod).
  7. Hogyan állíthatom a csatornákat magyar nyelvre? Kaon:
    A távirányítón nyomd meg a MENÜ gombot. Válaszd ki a Rendszerbeállítások menüpontot. Ezen belül legyen a Hangsáv nyelve a következő választott opció. Válaszd ki a magyar nyelvet. Nyomd meg a 3 alkalommal a Back gombot a menüből való kilépéshez.

    HUMAX UD-FOX: A távirányítón nyomd meg a MENÜ gombot! Válaszd ki föntről az első lehetőséget (Egyéni beállítások)! Ezen belül legyen a Nyelv beállítása a következő választott opció! Válaszd ki a Magyar nyelvet! Philips DSR 8111: Nyomd meg a MENÜ gombot a távirányítón. Most a főmenüt látod. Válaszd a Beállítások menüpontot az nyílszerű pozícionáló gombokkal! Nyomd meg az OK-t. A Beállítások menüt látod. Válaszd ki a Felhasználói beállítások pontot a nyílszerű pozícionáló gombokkal. Nyomd meg az OK gombot. Az Elsődleges Hangsáv és Másodlagos Hangsáv opciót a nyílszerű pozícionáló gombokkal állítsa Magyar nyelvre!

    Philips DSX 6010: A választása szerinti menünyelv beállításához hívd elő az e-menüt az OPTS gomb megnyomásával. A képernyőn megjelenik a Főmenü. A Le és Fel gombokkal válaszd ki a Kiválasztott nyelvek menüpontot és nyomd meg az OK gombot. A képernyőén megjelenik a Kiválasztott nyelvek menü. A Le és Fel gombokkal válaszd ki a Hang nyelve menüpontot és nyomd meg az OK gombot. A képernyőn megjelenik a Hang nyelve menü. A Le és Fel gombokkal jelöld ki a választásod szerinti csatornanyelvet és nyomd meg az OK gombot. Nyomd meg az OPTS gombot.

    Philips DSR 4101: Nyomd meg az „options” gombot. A nyelvkiválasztás MENÜ jelenik meg. Ha nem a hang nyelve menüpont van kiemelve, használd a jobbra illetve a balra gombot a kiemeléshez. Nyomd meg a Fel vagy a Le gombot, hogy ki tudd választani a kívánt nyelvet. Nyomd meg az OK gombot választása megerősítéséhez, vagy a BACK gombot, ha változtatás nélkül szeretnél kilépni a menüből.

Kép és hang

  1. Mit tegyek, ha nincs kép csak hang? Ellenőrizd a TV és a Beltéri egység távvezérlőjén a hangerőt. Kérjük győződj meg róla, hogy nem rádiócsatornára váltottál. Ha nem ez okozta a problémát, akkor húzd ki az áramforrásból a készüléket, majd helyezd ismét áram alá! KAON: Lehetséges, hogy a „Radio” gombot nyomtad meg a „Mute” helyett – nyomd meg újra és a médiabox átvált a tévécsatornákra.
  2. Mit tegyek, ha problémát tapasztalok a hang minőségével? Kérjük, néhány másodpercre áramtalanítsd a készüléket, és igazítsd meg az összekötő kábelek mindegyikét!
  3. Mit tegyek, ha a televíziókészüléken hiányzik valamelyik szín? A médiabox Euro-AV csatlakozóján keresztül nem csak összetett videojel, hanem RGB jel is érkezik a televíziókészülékbe annak érdekében, hogy a kép minősége a lehető legjobb legyen.
    Amennyiben a csatlakozó valamelyik színjelet továbbító lába nem vagy rosszul érintkezik, a szín hiányzik a képből. Igazítsd meg az Euro-AV csatlakozót a médiabox hátulján, ha ez nem segít, akkor a televíziókészülék hátulján is.
  4. Mit kell tennem, ha "bekockásodik" a kép, vagy egy-egy csatorna eltűnik néhány percre? Ennek a jelenségnek több oka lehet. A kockásodásért leggyakrabban egy extrém időjárási körülmény a felelős. Jégeső, sűrű hóesés, esetleg vastag hó-, illetve jégfelhő. Ilyenkor nem tud a műholdról elegendő jel érkezni az antennára, akadozik a kép, szélsőséges esetben egy adót sem látunk, televíziónk képernyője néhány percre elsötétedik. Ekkor nagyobb antennával sem lehet tévézni.

    Előfordulhat, hogy az antenna elmozdul. A földi antennával ellentétben a parabola antennát igen pontosan be kell állítani ahhoz, hogy a Földtől 36 000 km-es távolságban keringő műhold jeleit venni tudjuk. Mivel a UPC Direct hivatalos szerelői munkájukra egy év garanciát vállalnak, legjobb megoldás, ha az antenna elmozdulása esetén kihívják azt az antennaszerelőt, aki telepítette a rendszert. Fordulhatsz ahhoz a forgalmazóhoz is, akinél a szerződést kötötted, illetve a 1214-es számot is hívhatod. Előfordulhat az is, hogy a digitális médiabox hibásodik meg. A médiabox hibájára utal, ha rendszeresen, különböző műsorokon néhány másodpercre bekockásodik a kép.

    A UPC Direct egyik nagy előnye, hogy nem kell megvásárolnod egy drága médiaboxot ahhoz, hogy a műsorokat élvezhesd. A médiaboxszal kapcsolatos minden probléma a mi gondunk, neked csak vissza kell azt vinned a legközelebbi forgalmazói pontra, és kapsz egy másik készüléket. Ritkán, de előfordulhat, hogy a parabolaantenna vevőfeje hibásodik meg. A fej meghibásodásának biztos jele, ha mindig ugyanaz az adó kockásodik be, és ez időjárástól függetlenül, gyakran ismétlődik. Szintén a fejegység hibájára utal, amikor a napközben behangolt adók éjszakára nézhetetlenné válnak, illetve fordítva, a hűvös estéken behangolt adók napközben eltűnnek. Ebben az esetben is legjobb, ha szerelőhöz fordulsz.
  5. Mit tegyek, ha a televízió képernyőjét nem tölti ki teljesen a beltéri egységből érkező kép, a képernyő egyik, vagy mindkét oldalán vastag fekete csík látható? Ellenőrizze a képernyőformátumot – széles képernyő esetén 16:9, normal képernyő esetén 4:3.
  6. Mit tegyek, ha nem láthatóak a műsorok, nincs infobox/hibafelirat? Lehetséges, hogy kontakthibáról, vagy érintkezési hibáról van szó. Kérjük, ellenőrizze a csatlakozók helyes érintkezését.
  7. Mit tegyek, ha vétel közben egy-egy másodpercre törik, illetve kimerevedik a kép? A jelenséget okozhatja a médiabox hibája, a kültéri egység nem tökéletes beállítása vagy a meghibásodott vevőfej. A hiba kivizsgálása miatt mindenképpen érdemes ahhoz a szerelőhöz fordulni, aki telepítette a rendszert vagy vedd fel a kapcsolatot telefonos ügyfélszolgálatunkkal a 1214-es telefonszámon.
  8. Mit tegyek, ha bizonyos műsorok helyén sötét a képernyő? Első lépésként győződj meg róla, hogy a keresett csatorna benne van-e az aktuális csatornakiosztásban, mert csak ezekkel kapcsolatban tudunk hibát kezelni. Végezz el egy csatornatelepítést a következő linkre kattintva: csatornatelepítés.
  9. Ha vihar van, miért fagynak le a csatornák? A digitális technikában – az analógtól eltérően – nem látható minőségbeli különbség a képen akkor, ha az antenna jele erős vagy gyenge. Csak akkor tapasztalható minőségromlás, amikor a jel teljesen „elfogy” az antennáról. Ilyenkor a kép hirtelen bekockásodik, széthullik vagy megfagy. Ebben az esetben, amennyiben az általunk ajánlott antennát használod, valószínűleg túl magas vagy rosszul rögzített árbocon lehet felszerelve, így lehetséges, hogy erős szélben elmozdul.
Műszaki kérdések

Kapcsolatba lépnél velünk?

Már ügyfél vagyok

My UPC Direct fiók

Belépek/Regisztrálok

Még nem vagyok ügyfél

Kérdésem van!

Kérdésem van!