Általános kérdések

  1. Több előfizetéses csatornám is hiányzik, mi a teendőm? Kérjük ellenőrizd, hogy a hiányzó csatorna benne van-e jelenlegi csomagodban. Amennyiben igen, frissítsd kártyádat My UPC Direct fiókodban vagy kapcsoljon a Prime csatornára, hogy készüléked letölthesse az engedélyező jelet.
  2. Hiányzik egy csatorna, nem tudom, hogy benne van-e az előfizetésben mi a teendő? Csatornakiosztásunkat megtekintheted itt. Az előfizetési csomagodat pedig számládon és My UPC Direct fiókodban tudod ellenőrizni.
  3. Hetente leáll a szolgáltatás, ha pár napig nem használom a szolgáltatást? Mit tegyek? Frissítsd kártyádat a My UPC Direct fiókodon belül - a Szolgáltatások menüpont alatt - könnyen és bármikor. A művelet sikeressége érdekében kérjük, győződj meg a sorozatszámok helyességéről és a frissítés során a készülék legyen áram alatt.
  4. Hibát jelentettem be és azt az ígéretet kaptam, hogy a szerelő keresni fog. Mikorra várható a javítás? Hibabejelentéseddel kapcsolatban a kijelölt szerelő telefonon fog keresni, vele tudod egyeztetni a kiszállás és javítás tervezett időpontját.
  5. Hibát jelentettem be és futáros kiszállítást kértem. Mikorra várhatom az új eszközt? A megbízott futárszolgálat fogja egyeztetni veled a kiszállítás időpontját, hogy a hibabejelentéstől számítva lehetőség szerint 48 órán belül - de maximum 72 órán belül - megkapd a csere készüléket. A kézbesítés hétköznapokon 08:00-17:00 óra között várható, de külön egyeztetéssel lehetőség van ettől eltérni és a futárszolgálat raktárában átvenni a készüléket. Hétvégén és hivatalos ünnepnapokon nincs kiszállítás.
  6. Futáros mediabox cserét kértem, de nem ért el a futár telefonon. Mit tegyek? Amennyiben egyeztetni szeretnél velük, az alábbi GLS központi telefonszámon teheted meg, a címzetteknek fenntartott ügyfélszolgálati elérhetőségen munkanapokon 7:00 – 20:00 között: +36 1 802 0265 vagy +36 20 890-0660

Beltéri Egység / Távirányító

  1. Hiányzik néhány csatorna. Hogyan nézhetem őket újra? Először is győződj meg róla, hogy az érintett csatornákat továbbra is tartalmazza előfizetésed. Amennyiben igen, a médiaboxban elhelyezett smart kártya frissítést igényel. A frissítés nem is lehet egyszerűbb, rövid útmutatónkat követve kedvenc csatornáid pillanatok alatt újra működni fognak:

    - Lépj be a My UPC Direct fiókodba - A felső navigációs sorban kattints a Szolgáltatások menüre - Kattints a Televízió gombra. Itt találod az eszközeid listáját. - Végül kattints a frissíteni kívánt eszköz neve melletti Frissítés gombra
  2. A nyaralómban nem működik a tévé. Mit tegyek? Ha a szolgáltatást hosszabb ideje nem használtad, előfordul, hogy a szolgáltatás visszaállításáért frissítened kell a smart kártyádat:

    - Lépj be a My UPC Direct fiókodba - A felső navigációs sorban kattints a Szolgáltatások menüre. - Kattints a Televízió gombra. Itt találod az eszközeid listáját. - Végül kattints a frissíteni kívánt eszköz neve melletti Frissítés gombra

    Ha nincs My UPC Direct fiókod, kapcsold a mediaboxodat a Prime csatornára és várj 15 percet, míg a jel frissül.

    Frissítettem a kártyát vagy visszaállítottam a PIN-kódot My UPC Direct fiókomban, a problémák viszont továbbra is fennállnak.

    Kérjük, bizonyosodj meg arról, hogy a megfelelő kártyaszámot választottad a művelethez. Ha a probléma továbbra is fennáll, hívd ügyfélszolgálatunkat a 1214-es telefonszámon.
  3. Prémiumcsatorna megrendelése esetén szükséges-e a televíziókészülék vagy a médiabox hangolása? Nem, a médiabox a műholdas kapcsolat révén automatikusan megjeleníti a megrendelt csatornát.
  4. Ön nem jogosult a csatorna megtekintésére hibaüzenet jelenik meg, mit tegyek? Kérjük ellenőrizd, hogy a hiányzó csatorna benne van-e jelenlegi csomagodban. Amennyiben igen, frissítsd kártyádat My UPC Direct fiókodban vagy kapcsoljon a Prime csatornára, hogy készüléked letölthesse az engedélyező jelet.
  5. Minden csatorna hiányzik, Nincs jel hibaüzenet észlelhető. Miért van ez? A Nincs jel hibaüzenet esetén győződj meg róla:

    1. hogy nincs külső zavaró tényező (például időjárási viszontagság vagy a jelet zavaró fizikai akadály) mely befolyásolja a vétel minőségét
    2. az antennakábel megfelelően van-e csatlakoztatva
    3. illetve hogy a TV készülék a megfelelő bemenetre van-e állítva.

    Amennyiben ezek egyike sem áll fenn, hívd ügyfélszolgálatunkat a 1214-es telefonszámon.
  6. Mit tegyek, ha nem működik a teletext? Ez a jelenség a mediabox meghibásodását jelzi, a készülék szervízelésére van szükség. Kérjük keresse meg ügyfélszolgálatunkat a 1214-es ügyfélszolgálati telefonszámunkat.
  7. Mit kell tennem, amennyiben mediaboxom nem tölti le a csatornakiosztást? Amennyiben a mediabox nem tölti le az új csatornakiosztást, azt manuálisan szeretné újrahangolni, vagy programhelyhez kapcsolódó hibaüzenetet észlel, akkor, kérjük, végezze el a berendezés újratelepítését a használati útmutatóban leírtak szerint.
  8. Mit tegyek, ha a Scart (Euro-AV) csatlakozón keresztül nincs hang, illetve csak az egyik hangcsatorna hallható? Mivel ez egy elég nagy méretű csatlakozó 21 érintkezővel, ezért könnyen előfordulhat, hogy takarítás közben a televízió, videomagnó, vagy a médiabox mozgatásakor elmozdul, részlegesen kicsúszik a televízióból, a videóból, vagy a médiaboxból. Ilyenkor eltűnhet a kép, illetve a hang. Igazítsd meg a Scart (Euro-AV) csatlakozót a médiabox hátulján, ha ez nem segít, akkor a televíziókészülék hátulján is.
  9. Mit tegyek, ha nem működik távirányítóm? Lehetséges, hogy lemerültek az elemek a távirányítóban és ki kell cserélni őket. Amennyiben az elemcsere nem oldja meg a problémát, hívd ügyfélszolgálatunkat a 1214-es telefonszámon.
  10. Mit tegyek, ha a műsorfelvétel hibásan működik? 1. Ellenőrizd, hogy a bal oldali tunerben van-e antenna kábel, esetleg nem lazult-e meg. (Ha szemben állunk a médiaboxszal, akkor a hátul lévő 2 antennabemenet közül a balra eső.)
    2. Ellenőrizd, hogy nem telt-e be a készülék tárhelye.
    3. Amennyiben betelt, töröld azokat a műsorokat, amelyekre nincs szükséged.
  11. Hogyan állíthatom a csatornákat magyar nyelvre? Kaon:
    A távirányítón nyomja meg a Menü gombot. Válassza ki a Rendszerbeállítások menüpontot. Ezen belül legyen a Hangsáv nyelve a következő választott opció. Válassza ki a magyar nyelvet. Nyomja meg 3 alkalommal a Back gombot a menüből való kilépéshez.

    HUMAX UD-FOX:
    A távirányítón nyomja meg a menü gombot. Válassza ki föntről az első lehetőséget (Egyéni beállítások). Ezen belül legyen a Nyelv beállítása a következő választott opció. Válassza ki a Magyar nyelvet.

    Philips DSR 8111:
    Nyomja meg a menu gombot a távirányítón. Most a főmenüt látja. Válassza a Beállítások menüpontot az nyílszerű pozícionáló gombokkal. Nyomja meg az OK -t. A Beállítások menüt látja. Válassza ki a Felhasználói beállítások pontot a nyílszerű pozícionáló gombokkal. Nyomja meg az OK gombot. Az Elsődleges Hangsáv és Másodlagos Hangsáv opciót a nyílszerű pozícionáló gombokkal állítsa Magyar nyelvre.

    Philips DSX 6010:
    A választása szerinti menünyelv beállításához hívja elő az e-menüt az OPTS gomb megnyomásával. A képernyőén megjelenik a Főmenü . A Le és Fel gombokkal válassza ki a Kiválasztott nyelvek menüpontot és nyomja meg az OK gombot. A képernyőén megjelenik a Kiválasztott nyelvek menü. A Le és Fel gombokkal válassza ki a Hang nyelve menüpontot és nyomja meg az OK gombot. A képernyőjén megjelenik a Hang nyelve menü. A Le és Fel gombokkal jelölje ki a választása szerinti csatorna nyelvet és nyomja meg az OK gombot. Nyomja meg az OPTS gombot.

    Philips DSR 4101:
    Nyomja meg az Options gombot. A nyelvkiválasztás menü jelenik meg. Ha nem a hang nyelve menüpont van kiemelve, használja a Jobbra illetve a Balra gombot a kiemeléshez. Nyomja meg a Fel vagy a Le gombot, hogy ki tudja választani a kívánt nyelvet. Nyomja meg az OK gombot választása megerősítéséhez, vagy a BACK gombot, ha változtatás nélkül szeretne kilépni a menüből.

Kép és hang

  1. Mit tegyek, ha nincs kép csak hang? Ellenőrizd a TV és a mediabox távvezérlőjén a hangerőt. Kérjük győződj meg róla, hogy biztosan nem rádiócsatornára váltottál és ezért nincsen kép. Ha ezek közül egyik sem okozta a problémát, akkor húzd ki az áramforrásból a mediaboxot, majd helyezd ismét áram alá.
  2. Mit tegyek, ha problémát tapasztalok a hang minőségével? Néhány másodpercre áramtalanítsd a készüléket, és igazítsd meg az összekötő kábelek mindegyikét.
  3. Mit tegyek, ha a televíziókészüléken hiányzik valamelyik szín? A mediabox Euro-AV csatlakozóján keresztül nem csak összetett videojel, hanem RGB jel is érkezik a televíziókészülékbe annak érdekében, hogy a kép minősége a lehető legjobb legyen. Amennyiben a csatlakozó valamelyik színjelet továbbító lába nem, vagy rosszul érintkezik, a szín hiányzik a képből. Igazítsa meg az Euro-AV csatlakozót a mediabox hátulján, ha ez nem segít, akkor a televíziókészülék hátulján is.
  4. Mit kell tennem, ha bekockásodik a kép, vagy egy-egy csatorna eltűnik néhány percre? Ennek a jelenségnek több oka lehet. A kockásodásért leggyakrabban az extrém időjárási körülmény a felelős. Jégeső, sűrű hóesés, esetleg vastag hó-, illetve jégfelhő árnyékolhatja a jelet, ami miatt akadozhat a kép és akár egy adó sem látható vagy a televíziónk képernyője néhány percre elsötétedik.

    Előfordulhat, hogy a mediabox hibásodik meg vagy az antenna elmozdul. A UPC Direct hivatalos szerelői az antenna beüzemelésére egy év garanciát vállalnak, így a legjobb megoldás, ha az antenna elmozdulása esetén kihívják a beüzemelést végző szerelőt vagy kapcsolatba lépnek ügyfélszolgálatunkkal a 1214-es számon.
  5. Mit tegyek, ha a televízió képernyőjét nem tölti ki teljesen a kép, a képernyő egyik, vagy mindkét oldalán vastag fekete csík látható? Ellenőrizd a képernyőformátumot – széles képernyő esetén 16:9, normal képernyő esetén 4:3 az ajánlott képarány.
  6. Mit tegyek, ha nem láthatóak a műsorok, nincs infobox/hibafelirat? Lehetséges, hogy kontakthibáról, vagy érintkezési hibáról van szó. Kérjük, ellenőrizd a csatlakozók helyes érintkezését.
  7. Mit tegyek, ha vétel közben egy-egy másodpercre törik, illetve kimerevedik a kép? A jelenséget okozhatja a mediabox hibája, a kültéri egység nem megfelelő beállítása, meghibásodott vevőfej vagy időjárási viszontagságok. A hiba kivizsgálása érdekében vedd fel a kapcsolatot a beüzemelést végző szerelőjével vagy ügyfélszolgálatunkkal a 1214-es telefonszámon.
  8. Mit tegyek, ha bizonyos műsorok helyén sötét a képernyő? Kérjük ellenőrizd, hogy a hiányzó csatorna benne van-e jelenlegi csomagodban. Amennyiben igen, frissítsd kártyádat My UPC Direct fiókodban vagy kapcsoljon a Prime csatornára, hogy készüléked letölthesse az engedélyező jelet.

Gyerekzár / PIN kód

  1. Nem tudom a mediaboxom és smart kártyám PIN kódját, hol találom? A mediaboxod és smart kártyád típusát ellenőrizd My UPC Direct fiókodban. Az egyes típusokhoz tartozó alapértelmezett PIN kódok - amennyiben nem változtattad meg - a következők:
    1. Philips 6010 - Irdeto smartkártya 1234 vagy 0000
    2. Philips 4101 - Irdeto smartkártya 1234 vagy 0000
    3. Humax UD Fox - Nagravision kártya 0000
    4. Humax HD - Irdeto smartkártya 1234 vagy 0000
    5. Kaon HD - Conax smartkártya 1234 vagy 0000
    6. Philips DVR - Nagravision kártya 0000
  2. Mire kell ügyelnem gyermekeim tévénézési szokásaival kapcsolatban? Fontos, hogy a gyermekek ne üljenek mindennap órákat a képernyő előtt. Jó, ha a napi rutin csak egy vagy két kedvenc, kihagyhatatlan műsort tartalmaz. Természetesen nemcsak a mennyiség, hanem a minőség is fontos.
  3. Honnan tudhatom, hogy egy program megfelelő gyermekeim számára? A korhatár-besorolás egy rendszer, ami tartalmuk szerint besorolja a filmeket, sorozatokat, műsorokat különböző csoportokba. A körökkel jelölt osztályozás azt a célt szolgálja, hogy a szülők tisztában legyenek az egyes tartalmak veszélyes és káros hatására a gyermekek szellemi fejlődésére. A korhatár besorolásában segítenek a különböző jelölő karikák, de még jobb, ha együtt nézzük a gyerekkel kedvenc műsorát. Így pontos képet kaphatunk, hogy miről szól a mese, sőt, a végén közösen meg is beszélhetjük a műsor kapcsán esetlegesen felmerült kérdéseket. A közös tévézés és a látottak átbeszélése segít a kicsiknek, hogy könnyebben fel tudják dolgozni a történeteket és minden esetben pozitív élményt kapjanak. A meséknek nagyon hasznos szerepük van a gyerekek fejlődésében, nem csak szórakoztatnak, hanem nevelnek is. Segítségükkel a kicsik megtanulják átlátni az emberi kapcsolatokat, megfelelő minőségű mesék esetén bővíti a szókincsüket és formálja az identitásukat
  4. Mely csatornák közül választhatok a UPC Direct kínálatából a gyermekem számára? A UPC Direct műholdas tévészolgáltatás kínálatában kimondottan gyerekeknek szóló csatornák találhatóak, amelyek minden korosztálynak nyújtanak koruknak megfelelő szórakoztató és oktató műsorokat. Javasoljuk, ügyelj arra, hogy gyermeked milyen műsort néz, mivel a gyerekeknek szánt műsorokat talán a gyermekednek nem megfelelő programok követhetik.
  5. Hogyan változtathatom a televíziónkat gyermekbaráttá? A UPC Direct műholdas TV szolgáltatásban a gyerekzár funkció segítségével, PIN-kóddal zárolni tudsz bizonyos műsorokat korhatár-besorolás alapján vagy akár teljes csatornákat is. Választhatsz állandó vagy időszakos zárolást is. A beállítás függhet a készülék típusától. A következő részben megtalálhatók az instrukciók a UPC Direct által biztosított médiaboxra. Ha saját készüléket használsz, javasoljuk, hogy nézd meg a készülékhez tartozó használati utasítást.
  6. Hogyan állíthatom be a gyerekzárat a Philips S8 médiaboxon? Nyomd meg a MENÜ gombot a médiabox távirányítóján és válaszd ki a Beállítások alatt a Vezérlő beállítások menüpontot, majd üsd be a PIN-kódot (alapértelmezett 0000 vagy 1234). Műsorok zárolásához korhatár-besorolás alapján válaszd ki a Korhatár besorolás menüt, ahol be- és kikapcsolhatod a funkciót (off/12+,16+ or 18+). Csatornák teljes zárolásához válaszd ki a Csatornazárolás menüpontot, ahol kiválaszthatod, mely csatornákat szeretnéd zárolni.
  7. Hogyan változtathatom meg a PIN-kódomat a Philips S8 médiabox? A Menüben, a Vezérlő beállítások alatt találhatóak a smart kártya menük, ahol megváltoztathatod PIN-kódodat. Javasoljuk, hogy változtasd meg az alapértelmezett PIN-kódot, miután beállítottad a gyermekzárfunkciót, hogy beállításaidat is védd gyermekeid elől.
  8. Hogyan állíthatom be a gyermekzár funkciót a Philips M5 médiaboxon? Lépj be a menübe, válaszd ki a Hozzáférés Vezérlés pontot és írd be a PIN-kódot (alapértelmezett 0000 vagy 1234). Műsorok zárolásához korhatár-besorolás alapján válaszd ki a Korhatár menüt, ahol kiválaszthatod a korhatárt. Csatornák teljes zárolásához válaszd ki a Csatorna Zárolás menüt, ahol kiválaszthatod, mely csatornákat szeretnéd zárolni. Valamint beállíthatod, milyen gyakran kérje a PIN-kódot (mindig, egyszer, soha).
  9. Hogyan változtathatom meg a PIN-kódomat a Philips M5 médiaboxon? A PIN Kód Üzemmód MENÜ alatt található a PIN Kód megváltoztatása menü. Ne feledd, hogy a régi PIN-kódodra is szükség lesz a megváltoztatáshoz. Javasoljuk, változtasd meg az alapértelmezett PIN-kódot, miután beállítottad a gyermekzárfunkciót, hogy beállításaidat is védd gyermekeid elől.
  10. Hogyan változtathatom meg a PIN-kódomat a Philips DVR médiaboxon? A PIN-kód beállítások MENÜ alatt megtalálod a PIN-kód megváltoztatása pontot. Ne feledd, hogy a régi PIN-kódodra is szükséged lesz a megváltoztatáshoz. Javasoljuk, változtasd meg az alapértelmezett PIN-kódot, miután beállítottad a gyermekzárfunkciót, hogy beállításaidat is védd gyermekeid elől.
  11. Hogyan frissítem a kártyámat vagy állítom vissza PIN-kódomat? A My UPC Direct fiókodban a Szolgáltatások fülön kattints a Televízió gombra. Itt lehetséges a kártya frissítése vagy a PIN-kód visszaállítása. Kérjük, a művelet előtt ellenőrizd kártyaszámodat.

Kapcsolatba lépnél velünk?

Már ügyfél vagyok

My UPC Direct fiók

Belépek/Regisztrálok

Még nem vagyok ügyfél

Kérdésem van!

Kérdésem van!