Több előfizetéses csatornám is hiányzik, mi a teendőm?Kérjük ellenőrizd, hogy a hiányzó csatorna benne van-e jelenlegi csomagodban. Amennyiben igen, frissítsd kártyádatMy UPC Direct fiókodban vagy kapcsoljon a Prime csatornára, hogy készüléked letölthesse az engedélyező jelet.
Hiányzik egy csatorna, nem tudom, hogy benne van-e az előfizetésben mi a teendő?Csatornakiosztásunkat megtekintheted itt. Az előfizetési csomagodat pedig számládon és My UPC Direct fiókodban tudod ellenőrizni.
Hetente leáll a szolgáltatás, ha pár napig nem használom a szolgáltatást? Mit tegyek?Frissítsd kártyádat a My UPC Direct fiókodon belül - a Szolgáltatások menüpont alatt - könnyen és bármikor. A művelet sikeressége érdekében kérjük, győződj meg a sorozatszámok helyességéről és a frissítés során a készülék legyen áram alatt.
Hibát jelentettem be és azt az ígéretet kaptam, hogy a szerelő keresni fog. Mikorra várható a javítás?Hibabejelentéseddel kapcsolatban a kijelölt szerelő telefonon fog keresni, vele tudod egyeztetni a kiszállás és javítás tervezett időpontját.
Hibát jelentettem be és futáros kiszállítást kértem. Mikorra várhatom az új eszközt? A megbízott futárszolgálat fogja egyeztetni veled a kiszállítás időpontját, hogy a hibabejelentéstől számítva lehetőség szerint 48 órán belül - de maximum 72 órán belül - megkapd a csere készüléket. A kézbesítés hétköznapokon 08:00-17:00 óra között várható, de külön egyeztetéssel lehetőség van ettől eltérni és a futárszolgálat raktárában átvenni a készüléket. Hétvégén és hivatalos ünnepnapokon nincs kiszállítás.
Futáros mediabox cserét kértem, de nem ért el a futár telefonon. Mit tegyek?Amennyiben egyeztetni szeretnél velük, az alábbi GLS központi telefonszámon teheted meg, a címzetteknek fenntartott ügyfélszolgálati elérhetőségen munkanapokon 7:00 – 20:00 között: +36 1 802 0265 vagy +36 20 890-0660
Beltéri Egység / Távirányító
Hiányzik néhány csatorna. Hogyan nézhetem őket újra?Először is győződj meg róla, hogy az érintett csatornákat továbbra is tartalmazza előfizetésed. Amennyiben igen, a médiaboxban elhelyezett smart kártya frissítést igényel. A frissítés nem is lehet egyszerűbb, rövid útmutatónkat követve kedvenc csatornáid pillanatok alatt újra működni fognak:
- Lépj be a My UPC Direct fiókodba - A felső navigációs sorban kattints a Szolgáltatások menüre - Kattints a Televízió gombra. Itt találod az eszközeid listáját. - Végül kattints a frissíteni kívánt eszköz neve melletti Frissítés gombra
A nyaralómban nem működik a tévé. Mit tegyek?Ha a szolgáltatást hosszabb ideje nem használtad, előfordul, hogy a szolgáltatás visszaállításáért frissítened kell a smart kártyádat:
- Lépj be a My UPC Direct fiókodba - A felső navigációs sorban kattints a Szolgáltatások menüre. - Kattints a Televízió gombra. Itt találod az eszközeid listáját. - Végül kattints a frissíteni kívánt eszköz neve melletti Frissítés gombra
Ha nincs My UPC Direct fiókod, kapcsold a mediaboxodat a Prime csatornára és várj 15 percet, míg a jel frissül.
Frissítettem a kártyát vagy visszaállítottam a PIN-kódot My UPC Direct fiókomban, a problémák viszont továbbra is fennállnak.
Kérjük, bizonyosodj meg arról, hogy a megfelelő kártyaszámot választottad a művelethez. Ha a probléma továbbra is fennáll, hívd ügyfélszolgálatunkat a 1214-es telefonszámon.
Prémiumcsatorna megrendelése esetén szükséges-e a televíziókészülék vagy a médiabox hangolása?Nem, a médiabox a műholdas kapcsolat révén automatikusan megjeleníti a megrendelt csatornát.
Ön nem jogosult a csatorna megtekintésére hibaüzenet jelenik meg, mit tegyek?Kérjük ellenőrizd, hogy a hiányzó csatorna benne van-e jelenlegi csomagodban. Amennyiben igen, frissítsd kártyádat My UPC Direct fiókodban vagy kapcsoljon a Prime csatornára, hogy készüléked letölthesse az engedélyező jelet.
Minden csatorna hiányzik, Nincs jel hibaüzenet észlelhető. Miért van ez?A Nincs jel hibaüzenet esetén győződj meg róla:
1. hogy nincs külső zavaró tényező (például időjárási viszontagság vagy a jelet zavaró fizikai akadály) mely befolyásolja a vétel minőségét 2. az antennakábel megfelelően van-e csatlakoztatva 3. illetve hogy a TV készülék a megfelelő bemenetre van-e állítva.
Amennyiben ezek egyike sem áll fenn, hívd ügyfélszolgálatunkat a 1214-es telefonszámon.
Mit tegyek, ha nem működik a teletext?Ez a jelenség a mediabox meghibásodását jelzi, a készülék szervízelésére van szükség. Kérjük keresse meg ügyfélszolgálatunkat a 1214-es ügyfélszolgálati telefonszámunkat.
Mit kell tennem, amennyiben mediaboxom nem tölti le a csatornakiosztást?Amennyiben a mediabox nem tölti le az új csatornakiosztást, azt manuálisan szeretné újrahangolni, vagy programhelyhez kapcsolódó hibaüzenetet észlel, akkor, kérjük, végezze el a berendezés újratelepítését a használati útmutatóban leírtak szerint.
Mit tegyek, ha a Scart (Euro-AV) csatlakozón keresztül nincs hang, illetve csak az egyik hangcsatorna hallható?Mivel ez egy elég nagy méretű csatlakozó 21 érintkezővel, ezért könnyen előfordulhat, hogy takarítás közben a televízió, videomagnó, vagy a médiabox mozgatásakor elmozdul, részlegesen kicsúszik a televízióból, a videóból, vagy a médiaboxból. Ilyenkor eltűnhet a kép, illetve a hang. Igazítsd meg a Scart (Euro-AV) csatlakozót a médiabox hátulján, ha ez nem segít, akkor a televíziókészülék hátulján is.
Mit tegyek, ha nem működik távirányítóm?Lehetséges, hogy lemerültek az elemek a távirányítóban és ki kell cserélni őket. Amennyiben az elemcsere nem oldja meg a problémát, hívd ügyfélszolgálatunkat a 1214-es telefonszámon.
Mit tegyek, ha a műsorfelvétel hibásan működik?1. Ellenőrizd, hogy a bal oldali tunerben van-e antenna kábel, esetleg nem lazult-e meg. (Ha szemben állunk a médiaboxszal, akkor a hátul lévő 2 antennabemenet közül a balra eső.) 2. Ellenőrizd, hogy nem telt-e be a készülék tárhelye. 3. Amennyiben betelt, töröld azokat a műsorokat, amelyekre nincs szükséged.
Hogyan állíthatom a csatornákat magyar nyelvre?Kaon: A távirányítón nyomja meg a Menü gombot. Válassza ki a Rendszerbeállítások menüpontot. Ezen belül legyen a Hangsáv nyelve a következő választott opció. Válassza ki a magyar nyelvet. Nyomja meg 3 alkalommal a Back gombot a menüből való kilépéshez.
HUMAX UD-FOX: A távirányítón nyomja meg a menü gombot. Válassza ki föntről az első lehetőséget (Egyéni beállítások). Ezen belül legyen a Nyelv beállítása a következő választott opció. Válassza ki a Magyar nyelvet.
Philips DSR 8111: Nyomja meg a menu gombot a távirányítón. Most a főmenüt látja. Válassza a Beállítások menüpontot az nyílszerű pozícionáló gombokkal. Nyomja meg az OK -t. A Beállítások menüt látja. Válassza ki a Felhasználói beállítások pontot a nyílszerű pozícionáló gombokkal. Nyomja meg az OK gombot. Az Elsődleges Hangsáv és Másodlagos Hangsáv opciót a nyílszerű pozícionáló gombokkal állítsa Magyar nyelvre.
Philips DSX 6010: A választása szerinti menünyelv beállításához hívja elő az e-menüt az OPTS gomb megnyomásával. A képernyőén megjelenik a Főmenü . A Le és Fel gombokkal válassza ki a Kiválasztott nyelvek menüpontot és nyomja meg az OK gombot. A képernyőén megjelenik a Kiválasztott nyelvek menü. A Le és Fel gombokkal válassza ki a Hang nyelve menüpontot és nyomja meg az OK gombot. A képernyőjén megjelenik a Hang nyelve menü. A Le és Fel gombokkal jelölje ki a választása szerinti csatorna nyelvet és nyomja meg az OK gombot. Nyomja meg az OPTS gombot.
Philips DSR 4101: Nyomja meg az Options gombot. A nyelvkiválasztás menü jelenik meg. Ha nem a hang nyelve menüpont van kiemelve, használja a Jobbra illetve a Balra gombot a kiemeléshez. Nyomja meg a Fel vagy a Le gombot, hogy ki tudja választani a kívánt nyelvet. Nyomja meg az OK gombot választása megerősítéséhez, vagy a BACK gombot, ha változtatás nélkül szeretne kilépni a menüből.
Kép és hang
Mit tegyek, ha nincs kép csak hang?Ellenőrizd a TV és a mediabox távvezérlőjén a hangerőt. Kérjük győződj meg róla, hogy biztosan nem rádiócsatornára váltottál és ezért nincsen kép. Ha ezek közül egyik sem okozta a problémát, akkor húzd ki az áramforrásból a mediaboxot, majd helyezd ismét áram alá.
Mit tegyek, ha problémát tapasztalok a hang minőségével?Néhány másodpercre áramtalanítsd a készüléket, és igazítsd meg az összekötő kábelek mindegyikét.
Mit tegyek, ha a televíziókészüléken hiányzik valamelyik szín?A mediabox Euro-AV csatlakozóján keresztül nem csak összetett videojel, hanem RGB jel is érkezik a televíziókészülékbe annak érdekében, hogy a kép minősége a lehető legjobb legyen. Amennyiben a csatlakozó valamelyik színjelet továbbító lába nem, vagy rosszul érintkezik, a szín hiányzik a képből. Igazítsa meg az Euro-AV csatlakozót a mediabox hátulján, ha ez nem segít, akkor a televíziókészülék hátulján is.
Mit kell tennem, ha bekockásodik a kép, vagy egy-egy csatorna eltűnik néhány percre?Ennek a jelenségnek több oka lehet. A kockásodásért leggyakrabban az extrém időjárási körülmény a felelős. Jégeső, sűrű hóesés, esetleg vastag hó-, illetve jégfelhő árnyékolhatja a jelet, ami miatt akadozhat a kép és akár egy adó sem látható vagy a televíziónk képernyője néhány percre elsötétedik.
Előfordulhat, hogy a mediabox hibásodik meg vagy az antenna elmozdul. A UPC Direct hivatalos szerelői az antenna beüzemelésére egy év garanciát vállalnak, így a legjobb megoldás, ha az antenna elmozdulása esetén kihívják a beüzemelést végző szerelőt vagy kapcsolatba lépnek ügyfélszolgálatunkkal a 1214-es számon.
Mit tegyek, ha a televízió képernyőjét nem tölti ki teljesen a kép, a képernyő egyik, vagy mindkét oldalán vastag fekete csík látható?Ellenőrizd a képernyőformátumot – széles képernyő esetén 16:9, normal képernyő esetén 4:3 az ajánlott képarány.
Mit tegyek, ha nem láthatóak a műsorok, nincs infobox/hibafelirat?Lehetséges, hogy kontakthibáról, vagy érintkezési hibáról van szó. Kérjük, ellenőrizd a csatlakozók helyes érintkezését.
Mit tegyek, ha vétel közben egy-egy másodpercre törik, illetve kimerevedik a kép?A jelenséget okozhatja a mediabox hibája, a kültéri egység nem megfelelő beállítása, meghibásodott vevőfej vagy időjárási viszontagságok. A hiba kivizsgálása érdekében vedd fel a kapcsolatot a beüzemelést végző szerelőjével vagy ügyfélszolgálatunkkal a 1214-es telefonszámon.
Mit tegyek, ha bizonyos műsorok helyén sötét a képernyő?Kérjük ellenőrizd, hogy a hiányzó csatorna benne van-e jelenlegi csomagodban. Amennyiben igen, frissítsd kártyádatMy UPC Direct fiókodban vagy kapcsoljon a Prime csatornára, hogy készüléked letölthesse az engedélyező jelet.
Gyerekzár / PIN kód
Nem tudom a mediaboxom és smart kártyám PIN kódját, hol találom?A mediaboxod és smart kártyád típusát ellenőrizd My UPC Direct fiókodban. Az egyes típusokhoz tartozó alapértelmezett PIN kódok - amennyiben nem változtattad meg - a következők: 1. Philips 6010 - Irdeto smartkártya 1234 vagy 0000 2. Philips 4101 - Irdeto smartkártya 1234 vagy 0000 3. Humax UD Fox - Nagravision kártya 0000 4. Humax HD - Irdeto smartkártya 1234 vagy 0000 5. Kaon HD - Conax smartkártya 1234 vagy 0000 6. Philips DVR - Nagravision kártya 0000
Mire kell ügyelnem gyermekeim tévénézési szokásaival kapcsolatban?Fontos, hogy a gyermekek ne üljenek mindennap órákat a képernyő előtt. Jó, ha a napi rutin csak egy vagy két kedvenc, kihagyhatatlan műsort tartalmaz. Természetesen nemcsak a mennyiség, hanem a minőség is fontos.
Honnan tudhatom, hogy egy program megfelelő gyermekeim számára?A korhatár-besorolás egy rendszer, ami tartalmuk szerint besorolja a filmeket, sorozatokat, műsorokat különböző csoportokba. A körökkel jelölt osztályozás azt a célt szolgálja, hogy a szülők tisztában legyenek az egyes tartalmak veszélyes és káros hatására a gyermekek szellemi fejlődésére. A korhatár besorolásában segítenek a különböző jelölő karikák, de még jobb, ha együtt nézzük a gyerekkel kedvenc műsorát. Így pontos képet kaphatunk, hogy miről szól a mese, sőt, a végén közösen meg is beszélhetjük a műsor kapcsán esetlegesen felmerült kérdéseket. A közös tévézés és a látottak átbeszélése segít a kicsiknek, hogy könnyebben fel tudják dolgozni a történeteket és minden esetben pozitív élményt kapjanak. A meséknek nagyon hasznos szerepük van a gyerekek fejlődésében, nem csak szórakoztatnak, hanem nevelnek is. Segítségükkel a kicsik megtanulják átlátni az emberi kapcsolatokat, megfelelő minőségű mesék esetén bővíti a szókincsüket és formálja az identitásukat
Mely csatornák közül választhatok a UPC Direct kínálatából a gyermekem számára?A UPC Direct műholdas tévészolgáltatás kínálatában kimondottan gyerekeknek szóló csatornák találhatóak, amelyek minden korosztálynak nyújtanak koruknak megfelelő szórakoztató és oktató műsorokat. Javasoljuk, ügyelj arra, hogy gyermeked milyen műsort néz, mivel a gyerekeknek szánt műsorokat talán a gyermekednek nem megfelelő programok követhetik.
Hogyan változtathatom a televíziónkat gyermekbaráttá?A UPC Direct műholdas TV szolgáltatásban a gyerekzár funkció segítségével, PIN-kóddal zárolni tudsz bizonyos műsorokat korhatár-besorolás alapján vagy akár teljes csatornákat is. Választhatsz állandó vagy időszakos zárolást is. A beállítás függhet a készülék típusától. A következő részben megtalálhatók az instrukciók a UPC Direct által biztosított médiaboxra. Ha saját készüléket használsz, javasoljuk, hogy nézd meg a készülékhez tartozó használati utasítást.
Hogyan állíthatom be a gyerekzárat a Philips S8 médiaboxon?Nyomd meg a MENÜ gombot a médiabox távirányítóján és válaszd ki a Beállítások alatt a Vezérlő beállítások menüpontot, majd üsd be a PIN-kódot (alapértelmezett 0000 vagy 1234). Műsorok zárolásához korhatár-besorolás alapján válaszd ki a Korhatár besorolás menüt, ahol be- és kikapcsolhatod a funkciót (off/12+,16+ or 18+). Csatornák teljes zárolásához válaszd ki a Csatornazárolás menüpontot, ahol kiválaszthatod, mely csatornákat szeretnéd zárolni.
Hogyan változtathatom meg a PIN-kódomat a Philips S8 médiabox? A Menüben, a Vezérlő beállítások alatt találhatóak a smart kártya menük, ahol megváltoztathatod PIN-kódodat. Javasoljuk, hogy változtasd meg az alapértelmezett PIN-kódot, miután beállítottad a gyermekzárfunkciót, hogy beállításaidat is védd gyermekeid elől.
Hogyan állíthatom be a gyermekzár funkciót a Philips M5 médiaboxon? Lépj be a menübe, válaszd ki a Hozzáférés Vezérlés pontot és írd be a PIN-kódot (alapértelmezett 0000 vagy 1234). Műsorok zárolásához korhatár-besorolás alapján válaszd ki a Korhatár menüt, ahol kiválaszthatod a korhatárt. Csatornák teljes zárolásához válaszd ki a Csatorna Zárolás menüt, ahol kiválaszthatod, mely csatornákat szeretnéd zárolni. Valamint beállíthatod, milyen gyakran kérje a PIN-kódot (mindig, egyszer, soha).
Hogyan változtathatom meg a PIN-kódomat a Philips M5 médiaboxon? A PIN Kód Üzemmód MENÜ alatt található a PIN Kód megváltoztatása menü. Ne feledd, hogy a régi PIN-kódodra is szükség lesz a megváltoztatáshoz. Javasoljuk, változtasd meg az alapértelmezett PIN-kódot, miután beállítottad a gyermekzárfunkciót, hogy beállításaidat is védd gyermekeid elől.
Hogyan változtathatom meg a PIN-kódomat a Philips DVR médiaboxon? A PIN-kód beállítások MENÜ alatt megtalálod a PIN-kód megváltoztatása pontot. Ne feledd, hogy a régi PIN-kódodra is szükséged lesz a megváltoztatáshoz. Javasoljuk, változtasd meg az alapértelmezett PIN-kódot, miután beállítottad a gyermekzárfunkciót, hogy beállításaidat is védd gyermekeid elől.
Hogyan frissítem a kártyámat vagy állítom vissza PIN-kódomat? A My UPC Direct fiókodban a Szolgáltatások fülön kattints a Televízió gombra. Itt lehetséges a kártya frissítése vagy a PIN-kód visszaállítása. Kérjük, a művelet előtt ellenőrizd kártyaszámodat.