Általános

  1. Mit kell tennem az egyes hibaüzenetek megjelenése esetén? 1. A Philips DSX 6010 típusú beltéri egység esetében az "Ön nem jogosult ezt a programot nézni, kérjük, hívja a szolgáltató központot", a Philips DSR 4101 típusú beltéri egység esetében "Ez egy előfizetéses program, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot, ha meg kívánja tekinteni" hibaüzenetet leggyakrabban akkor kapják ügyfeleink, ha beltéri egységük hosszabb ideig áramtalanítva volt, valami miatt hosszabb ideig ki volt belőle véve kódkártyájuk, vagy esetleg antennájuk hosszabb időn keresztül nem látta az THOR műholdat. Amennyiben Ön biztos abban, hogy az előző három eset valamelyike miatt állt le kártyája, kérjük várjon néhány percet, a kártya visszahelyezése, az antenna irányba állítása, illetve a digitális beltéri egység áram alá helyezése után nagy valószínűséggel negyed órán belül újra indul Önnél a szolgáltatás. A "hibát" az is okozhatja, ha számláját nem fizette be. Ebben az esetben ki kell kapcsolnunk a szolgáltatást Önnél, kártyáját és beltéri egységét nem tudja addig használni, amíg tartozását ki nem egyenlíti. Amennyiben nem az előbb felsoroltak miatt állt le Önnél a szolgáltatás, kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat a 1214-es telefonszámon, ahol a műholdon keresztül azonnal újra tudják indítani előfizetői kódkártyáját.

    2. A Philips DSX 6010 típusú beltéri egység esetében "A kiválasztott csatorna nem jeleníthető meg, átmenetileg hangoljon egy UPC csatornára", a Philips DSR 4101 típusú beltéri egység esetében "Nincs jel a parabola antennáról. Vegye fel a kapcsolatot a hivatalos szerelővel", valamint a Philips DSR 8111 beltéri egység esetében "Nincs jel . Ellenőrizze a beltéri egység hátulján, hogy a csatlakozók helyesen vannak-e beillesztve" hibaüzenet elsősorban akkor jelenik meg televíziója képernyőjén, amikor valami miatt beltéri egysége nem kap jelet a kültéri egységtől; az antenna nem látja a műholdat, a kültéri és a beltéri egység közötti kábel elszakadt, illetve elromlott a vevőfej. Mielőtt kihívná a telepítést végző szakembert, érdemes ellenőrizni a beltéri egységhez vezető kábel csatlakozásait, illetve "reset"-elni, és újratelepíteni a beltéri egységet. A "reset"-elést úgy tudja elvégezni, hogy egy pár másodpercre kihúzza a beltéri egység hálózati csatlakozóját a konnektorból. A telepítés folyamata a Philips DSX 6010 típusú beltéri egység esetében a következő: az "OPTS" gombbal a készülék menüjébe lépve ki kell választani a "Telepítés" menüpontot, ha szükséges, be kell írnia PIN kódját. Ez alaphelyzetben 0000. Az "Auto Konf" menüpontba lépve, az "OK" gomb megnyomásával a készülék alapbeállításai automatikusan a UPC Direct programcsomag vételéhez szükséges értékeket veszik fel. Ezután a "Back" gombbal vissza tud lépni egy szintet, ahol most a "Műholdkeresés"-t kell kiválasztani. Az "OK" gomb megnyomásával a készülék leellenőrzi, hogy megfelelő erősségű jelet kap-e az antennától. Amennyiben a finom jel erőssége 20 felett van, a jelerősség megfelelő. A mérés eredményét az "OK" gombbal el kell fogadni, majd a "Csatornakeresés"-t kell kiválasztani. Ekkor a készülék az THOR műholdon levő összes TV és rádióműsort megkeresi, ami a UPC Direct csomagjában található, illetve FTA (free-to-air, azaz szabadon fogható) azonosítóval van ellátva, ami azt jelenti, hogy szabadon, dekódolás nélkül nézhető-hallgatható. Az "OK" gomb megnyomásával a készülék a megkeresett adókat eltárolja. Ezután még egyszer meg kell nyomni az "OK" gombot, majd háromszor a "BACK"-et, hogy ki tudjon lépni a menüből. A telepítés során mért 0 jelerősség azt jelenti, hogy a készülék nem kap antennajelet. Ekkor ki kell hívni azt a szakembert, aki a telepítést végezte Önnél. Amennyiben a telepítés során a finom jelerősség 20 felett van, és a hibaüzenet továbbra is megmarad, ügyfélszolgálatunkat kell felhívnia, ahol elmondják, mi a teendője.

    A telepítés folyamata a Philips DSR 4101 típusú beltéri egység esetében: Az üdvözlő képernyő megjelenése után ki kell választani a magyar nyelvet, majd nyomja meg az "OK" gombot. A telepítés nyelvének beállítása után a készüléken megjelenik a térerősség-jelző képernyő. Itt tud meggyőződni arról, hogy a műholdas antennája megfelelően van-e beállítva. Ha a jelerősség megfelelő, nyomja meg az "OK" gombot. A jelerősség ellenőrzése után az automatikus keresés menüpont jelenik meg a képernyőn. Nyomja meg az "OK" -t a keresés elindításához. A talált csatornákat a beltéri egység eltárolja, és a telepítés befejeződik, ha megnyomja az "OK" gombot.

    3. A Philips DSX 6010 típusú beltéri egység esetében "Az adatkártya visszautasítva.", a Philips DSR 4101 típusú beltéri egység esetében a "Kérem, ellenőrizze az adatkártyát.", valamint a Philips DSR 8111 típusú beltéri egység esetében az "Az adatkártya nem olvasható. Kérjük, helyezze be újra! Ha a probléma nem szűnik meg hívja a 1214-et vagy nézze meg a http://hu.upcdirect.com-t!" hibaüzenet akkor jelenik meg a televízió képernyőjén, ha a beltéri egység nem tud kommunikálni az előfizetői kódkártyával, arra nem tud írni, illetve annak tartalmát nem tudja kiolvasni. A jelenséget okozhatja kontakthiba, a kártya vagy a készülék meghibásodása is. A kódkártya és a kártyaolvasó érintkezői aranyozottak, ezért ritkán fordul elő érintkezési hiba. Ebben az esetben valószínűsíthető, hogy elromlott a készülék vagy a kártya. Forgalmazóink könnyedén tudják ellenőrizni, melyik romlott el. Mégis, mielőtt visszavinné a kártyát ahhoz a forgalmazónkhoz, ahol előfizette a szolgáltatást, érdemes egy "reset"-et elvégezni.

    4. Menük aktiválása után a "PIN kód lezárva" hibaüzenet akkor jelenik meg, ha hatszor (a Philips DSR 4101 típusú beltéri egység esetében hétszer) tévesen adta meg a kódot. Ilyenkor a készülék a további próbálkozásokat letiltja. ügyfélszolgálatunk a PIN kódot vissza tudja állítani 0000-ra. Fontos, hogy az antenna ilyenkor lássa a THOR-t, mert a feloldó jel a műholdon keresztül érkezik. Kérjük, ha műszaki problémával ügyfélszolgálatunkhoz, vagy az antennaszerelőhöz fordul segítségért, a gyorsabb problémamegoldás érdekében feltétlenül jelezze, hogy melyik hibaüzenet jelent meg képernyőjén.
  2. Mit tegyek, ha nem tudom a készüléket a távvezérlővel kezelni? Ez a leggyakoribb "hiba", mellyel előfizetőink megkeresik az ügyfélszolgálatot. A megoldás a legtöbb esetben igen egyszerű: a Philips DSX 6010 típusú beltéri egység esetében meg kell nyomni a távvezérlő bal felső, "SAT" feliratú gombját, illetve Philips DSR 8111 típusú beltéri egység esetén a "UPC" feliratú gombot. Mivel Philips videót, televíziót és HI-FI tornyot is lehet ezzel a távvezérlővel vezérelni, ezért a legfelső sorban a funkcióváltó nyomógombok találhatók.

    Ha például a "VCR" feliratú gombot nyomja meg, akkor Philips videóját tudja vezérelni a távvezérlővel, egészen addig, amíg újra meg nem nyomja a "SAT" gombot.Mindhárom típusú beltéri egység esetében, a probléma okozója lehet, hogy a távvezérlőben lemerült az elem. Ennek előjele, ha egyre hosszabb ideig kell egy-egy gombot nyomni ahhoz, hogy a készülék a parancsot elfogadja, majd egy idő után nem kap a készülék vezérlőjeleket a távvezérlőtől. Ennek biztos jele, ha a beltéri egység előlapján nem villog a visszajelző LED, valamint Philips DSR 8111 típusú beltéri egység esetében az is, ha a "UPC" feliratú gomb nem villog a távvezérlő használata közben.
  3. Mit tegyek, ha nem működik a teletext? Ez a jelenség a mediabox meghibásodását jelzi, a készülék szervízelésére van szükség. Kérjük keresse meg ügyfélszolgálatunkat vagy a legközelebbi viszonteladót.
  4. Mit tegyek, ha azt a hibaüzenetet kapom, hogy a kiválasztott csatorna nem jeleníthető meg? Hogyan telepíthetem újra a készülékem?

    KAON:

    1. A távirányítón nyomja meg a „Menü” gombot.
    2. Válassza ki a „Rendszerbeállítások” menüpontot.
    3. Ezen belül legyen a „Gyári értékek visszaállítása” a következő választott opció.
    4. Az „OK” gomb megnyomása után billentyűzze be a PIN kódot és nyomja meg újra az „OK” gombot.
    5.Válassza ki a magyar nyelvet és nyomja meg az „OK” gombot.
    6. Állítsa be a TV készülék elérhető funkciói alapján a TV típust, képernyőtípust és felbontást (ajánlott az alapértelmezett beállításokat változatlanul hagyni) és nyomja meg az „OK” gombot.
    7. Válassza ki a THOR műholdat (alapértelmezett) és nyomja meg az „OK” gombot.
    8. A beltéri egység letelepíti a csatornákat, befejezésként újra nyomja meg az „OK” gombot a csatornák mentése érdekében. elepítés folyamata HUMAX UD-FOX típusú beltéri egység esetében a következő: Áramtalanítani kell készüléket 10-15 másodpercre. Megnyomjuk a "Menü" feliratú gombot a távvezérlőn. Üzembehelyezést kiválasztjuk, majd "OK" gomb. "Gyári Beállítást" kiválasztjuk, majd "OK" gomb. "IGEN" feliratot kiválasztjuk, majd "OK" gomb. Amennyiben a berendezés PIN kódot kér, és Ön korábban nem változtatta meg, az alapesetben 1234. Kiválasztjuk a "MAGYAR" nyelvet, majd "OK" gomb. Kiválasztjuk a "MAGYARORSZÁG" nyelvet, majd "OK" gomb. "KÖVETKEZŐ" felirat, majd "OK" gomb. Legvégül megjelenik a "BEFEJEZÉS" felirat, majd "OK" gomb. A telepítés folyamata a Philips DSR 8111 típusú beltéri egység esetében a következő: Áramtalanítani kell készüléket 10-15 másodpercre.

    Megnyomjuk a "Menü" feliratú gombot a távvezérlőn. Kijelöljük a "BEÁLLÍTÁSOK" menüpontot, majd "OK" gomb. A "Gyári Beállítást" kiválasztjuk, majd "OK" gomb. Amennyiben a berendezés PIN kódot kér, és Ön korábban nem változtatta meg, az alapesetben 0000, majd "OK" gomb. Kiválasztjuk a MAGYARORSZÁG-ot nyelvet, majd "OK" gomb. Kiválasztjuk a THOR műholdat, majd "OK" gomb. Jelszint mérése következik. A jelszint elfogadásához, kérjük nyomja meg az "OK" gombot. A beltériegység letölti a csatornákat, amely néhány percet igénybe vesz. Miután a telepítés befejeződött, kiírja a talált rádió és tévécsatornák számát.

    A sikeres mentéshez és egyben kilépéshez, megnyomjuk az "OK" gombot. A telepítés folyamata a Philips DSX 6010 típusú beltéri egység esetében a következő: Először áramtalanítsa a berendezést 10-15 másodpercre! Miután ismét áram alá helyezte a beltérit, kapcsolja valamelyik csatornára! Nyomja meg a távirányítón az OPTS feliratú gombot! A távirányító lefelé mutató nyilat ábrázoló gombjával jelölje ki a "Telepítés" menüpontot! Ha a "Telepítés" felirat sárga, akkor nyomja meg az "OK" gombot! Amennyiben a berendezés PIN kódot kér, és Ön korábban nem változtatta meg, az alapesetben 0000. Ha az "AUTO KONF" feliratot látja sárga színnel, nyomja meg kétszer az "OK" gombot! A képernyőn rövid ideig a "UPC-HEZ KONFIGURÁLVA" feliratot látja. Ezután nyomja meg a "BACK" gombot! Válassza ki a "Műholdkeresés" menüpontot! Ha a "Műholdkeresés" felirat sárga, nyomja meg az "OK" gombot! Ezután két feliratot lát: "Műholdkeresés, csatornakeresés". Ismét nyomja meg az "OK" gombot, ha a "Műholdkeresés" felirat sárga!
    A jelszint mérés után nyomja meg az "OK" gombot, ekkor ismét a "Műholdkeresés, csatornakeresés" feliratot kell látnia. Válassza ki a "Csatornakeresés" menüpontot! Mikor a "Csatornakeresés" menüpont sárga színű, nyomja meg az "OK" gombot! A beltéri egység ezután letölti a műholdon található csatornákat. Ez néhány percet is igénybe vehet. A csatornák letöltése után kiírja az első kilenc csatornát a képernyőre. Miután a telepítés befejeződött, tehát már látja a képernyőn ezt a táblázatot, nyomja meg kétszer az "OK" gombot. Ezt követően a képernyőn ismét a "Műholdkeresés, csatornakeresés" feliratot kell látnia, ekkor nyomja meg háromszor a "BACK" gombot, a telepítés ezzel befejeződik. A telepítés során mért 0 jelerősség azt jelenti, hogy a készülék nem kap antennajelet. Ekkor ki kell hívni azt a szakembert, aki a telepítést végezte Önnél. Amennyiben a telepítés során a finom jelerősség 20 felett van, és a hibaüzenet továbbra is megmarad, ügyfélszolgálatunkat kell felhívnia, ahol elmondják, mi a teendője. A telepítés folyamata a Philips DSR 4101 típusú beltéri egység esetében: Először áramtalanítsa a berendezést 10-15 másodpercre! Amikor, már folyamatosan világít a piros led az előlapon, kapcsolja be a készüléket. Nyomja meg a "MENÜ" gombot, majd lépjen a Beállítás pontra és nyomja meg az "OK" gombot! Válassza ki a "Gyári érték Visszaállítása" feliratot és nyomja meg az "OK" gombot! Írja be a PIN kódját, majd kövesse a készülék utasításait! Az üdvözlő képernyő megjelenése után ki kell választani a magyar nyelvet, majd nyomja meg az "OK" gombot. A telepítés nyelvének beállítása után a készüléken megjelenik a térerősség-jelző képernyő. Itt tud meggyőződni arról, hogy a műholdas antennája megfelelően van-e beállítva. Ha a jelerősség megfelelő, nyomja meg az "OK" gombot. A jelerősség ellenőrzése után az automatikus keresés menüpont jelenik meg a képernyőn. Nyomja meg az "OK" -t a keresés elindításához. A talált csatornákat a beltéri egység eltárolja, és a telepítés befejeződik, ha megnyomja az "OK" gombot.
  5. Mit kell tennem, amennyiben UPC Direct beltéri készülékem nem tölti le a csatornakiosztást? Amennyiben az Ön beltéri egysége nem tölti le az új csatornakiosztást, azt manuálisan szeretné újrahangolni vagy programhelyhez kapcsolódó hibaüzenetet észlel, akkor, kérjük, végezze el a berendezés újratelepítését a használati útmutatóban leírtak szerint. Ennek a menetét a következőkben mind az öt jelenleg forgalomban lévő modell esetében ismertetjük. A telepítés folyamata HUMAX UD-FOX típusú beltéri egység esetében a következő: Műhold: Válassza ki valamelyik műholdat, vagy az Egyéni opciót választva adja meg a műhold nevét! Műhold változat: Válassza az Engedélyezés lehetőséget! LNB frekvencia: Itt választhatja ki a vevőfej frekvenciáját. 22 kHz-es jel: Ha a 22 kHz-es kapcsolót használja, válassza az Engedélyezés lehetőséget! DiSEqC bemenet: Akkor válassza a DiSEqC bemenet lehetőséget, ha a DiSEqC kapcsoló berendezéshez több antenna vagy vevőfej van csatlakoztatva. LNB feszültség: A vevőfej feszültségének beállítása Normál. A telepítés folyamata a Philips DSR 8111 típusú beltéri egység esetében a következő: Nyomja meg a távvezérlőn a "Menü" gombot Válassza ki a Hálózatkeresést Nyomja meg az "OK" gombot Írja be a PIN kódot Válassza ki az Automatikus keresést Nyomja meg az "OK" gombot A telepítésvégén kövesse a képernyőn olvasható utasítást!

    A telepítés folyamata a Philips DSX 6010 típusú beltéri egység esetében a következő: Először áramtalanítsa a berendezést 10-15 másodpercre! Miután ismét áram alá helyezte a beltérit, kapcsolja valamelyik csatornára! Nyomja meg a távirányítón az OPTS feliratú gombot! A távirányító lefelé mutató nyilat ábrázoló gombjával jelölje ki a "Telepítés" menüpontot! Ha a "Telepítés" felirat sárga, akkor nyomja meg az OK gombot! Amennyiben a berendezés PIN kódot kér, és Ön korábban nem változtatta meg, az alapesetben 0000. Ha az AUTO KONF feliratot látja sárga színnel, nyomja meg kétszer az OK gombot! A képernyőn rövid ideig a UPC-HEZ KONFIGURÁLVA feliratot látja.

    Ezután nyomja meg a BACK gombot! Válassza ki a "Műholdkeresés" menüpontot! Ha a "Műholdkeresés" felirat sárga, nyomja meg az OK gombot! Ezután két feliratot lát: "Műholdkeresés, csatornakeresés". Ismét nyomja meg az OK gombot, ha a "Műholdkeresés" felirat sárga! A jelszint mérés után nyomja meg az OK gombot, ekkor ismét a "Műholdkeresés, csatornakeresés" feliratot kell látnia. Válassza ki a "Csatornakeresés" menüpontot! Mikor a "Csatornakeresés" menüpont sárga színű, nyomja meg az OK gombot! A beltéri egység ezután letölti a műholdon található csatornákat. Ez néhány percet is igénybe vehet.

    A csatornák letöltése után kiírja az első kilenc csatornát a képernyőre. Miután a telepítés befejeződött, tehát már látja a képernyőn ezt a táblázatot, nyomja meg kétszer az OK gombot. Ezt követően a képernyőn ismét a "Műholdkeresés, csatornakeresés" feliratot kell látnia, ekkor nyomja meg háromszor a BACK gombot, a telepítés ezzel befejeződik.

    A telepítés során mért 0 jelerősség azt jelenti, hogy a készülék nem kap antennajelet. Ekkor ki kell hívni azt a szakembert, aki a telepítést végezte Önnél. Amennyiben a telepítés során a finom jelerősség 20 felett van, és a hibaüzenet továbbra is megmarad, ügyfélszolgálatunkat kell felhívnia, ahol elmondják, mi a teendője. A telepítés folyamata a Philips DSR 4101 típusú beltéri egység esetében: Először áramtalanítsa a berendezést 10-15 másodpercre! Amikor, már folyamatosan világít a piros led az előlapon, kapcsolja be a készüléket. Nyomja meg a "MENÜ" gombot, majd lépjen a Beállítás pontra és nyomja meg az "OK" gombot! Válassza ki a "Gyári érték Visszaállítása" feliratot és nyomja meg az "OK" gombot! Írja be a "PIN" kódját, majd kövesse a készülék utasításait! Az üdvözlő képernyő megjelenése után ki kell választani a magyar nyelvet, majd nyomja meg az "OK" gombot.

    A telepítés nyelvének beállítása után a készüléken megjelenik a térerősség-jelző képernyő. Itt tud meggyőződni arról, hogy a műholdas antennája megfelelően van-e beállítva. Ha a jelerősség megfelelő, nyomja meg az "OK" gombot. A jelerősség ellenőrzése után az automatikus keresés menüpont jelenik meg a képernyőn. Nyomja meg az "OK" -t a keresés elindításához. A talált csatornákat a beltéri egység eltárolja, és a telepítés befejeződik, ha megnyomja az "OK" gombot.

Beltéri Egység / Távirányító

  1. Automatikus kikapcsolás beállítása? A költöztetés a UPC Direct szolgáltatója felé ingyenes, az előfizetőnek a címváltozásról csak bejelentési kötelezettsége van. Az antenna leszerelésének, ill. az új helyen történő telepítésének a költsége viszont az előfizetőt terheli, melyet az áttelepítést végző szakembernek kell kifizetnie.
  2. Mit tegyek, ha nem világítanak a kijelzők a beltéri előlapján? Nem, a UPC Direct szolgáltatás csak Magyarországon vehető igénybe.
  3. Mit tegyek, ha a Scart (Euro-AV) csatlakozón keresztül nincs hang, illetve csak az egyik hangcsatorna hallható? Természetesen, hiszen a szolgáltatás Magyarország területén belül nem helyhez kötött
  4. Mit tegyek, ha nem működik távirányítóm? Egy naptári évben maximum 6 (hat) hónapos időtartamra jogosult kérni a szolgáltatás szüneteltetését. Amennyiben Ön hivatalosan kérte a szerződés megszüntetését, már nem áll módjában kérni a szüneteltetést. Ha Ön a szüneteltetést hűségidőszak alatt kérte, a hűségidőszak időtartama a szüneteltetéssel azonos időtartammal automatikusan meghosszabbodik. A szolgáltatás visszakapcsolásának árlistában szereplő díját ebben az esetben felszámíthatjuk.
  5. Mit tegyek, ha a műsorfelvétel hibásan működik? Amennyiben szeretné szüneteltetni szolgáltatását, kérjük azt legkésőbb a szüneteltetés előtt 5 munkanappal jelezze Telefonos Ügyfélszolgálatunknak, a 1214-es telefonszámon. Felhívjuk figyelmét, hogy a szüneteltetés legrövidebb időtartama 1 hónap, egy naptári évben pedig összesen 6 hónap a maximális szüneteltetés hossza.
  6. Hogyan zárolhatom vagy oldhatom fel az előlap gombjait? A szüneteltetés ideje alatt 1250 Ft/hó készenléti díjat számlázunk ki.
  7. Hogyan állíthatom a csatornákat magyar nyelvre? Kaon:
    A távirányítón nyomja meg a Menü gombot. Válassza ki a Rendszerbeállítások menüpontot. Ezen belül legyen a Hangsáv nyelve a következő választott opció. Válassza ki a magyar nyelvet. Nyomja meg a 3 alkalommal a Back gombot a menüből való kilépés érdekében.

    HUMAX UD-FOX: A távirányítón nyomja meg a menü gombot! Válassza ki föntről az első lehetőséget !( Egyéni beállítások ) Ezen belül legyen a Nyelv beállítása a következő választott opció! Válassza ki a Magyar nyelvet! Philips DSR 8111: Nyomja meg a menu gombot a távirányítón. Most a főmenüt látja. Válassza a Beállítások menüpontot az nyílszerű pozícionáló gombokkal! Nyomja meg az OK -t. A Beállítások menüt látja. Válassza ki a Felhasználói beállítások pontot a nyílszerű pozícionáló gombokkal. Nyomja meg az OK gombot. Az Elsődleges Hangsáv és Másodlagos Hangsáv opciót a nyílszerű pozícionáló gombokkal állítsa Magyar nyelvre!

    Philips DSX 6010: A választása szerinti menünyelv beállításához hívja elő az e-menüt az OPTS gomb megnyomásával. A képernyőén megjelenik a Főmenü . A Le és Fel gombokkal válassza ki a Kiválasztott nyelvek menüpontot és nyomja meg az OK gombot. A képernyőén megjelenik a Kiválasztott nyelvek menü. A Le és Fel gombokkal válassza ki a Hang nyelve menüpontot és nyomja meg az OK gombot. A képernyőén megjelenik a Hang nyelve menü. A Le és Fel gombokkal jelölje ki a választása szerinti csatorna nyelvet és nyomja meg az OK gombot. Nyomja meg az OPTS gombot.

    Philips DSR 4101: Nyomja meg az options gombot. A nyelvkiválasztás menü jelenik meg. Ha nem a hang nyelve menüpont van kiemelve, használja a Jobbra illetve a Balra gombot a kiemeléshez. Nyomja meg a Fel vagy a Le gombot, hogy ki tudja választani a kívánt nyelvet. Nyomja meg az OK gombot választása megerősítéséhez, vagy a BACK gombot, ha változtatás nélkül szeretne kilépni a menüből.

Kép és hang

  1. Mit tegyek, ha nincs kép csak hang? Ellenőrizze a TV és a Beltéri egység távvezérlőjén a hangerőt. Kérjük győződjön meg róla, hogy nem rádiócsatornára váltott, ha nem ez okozta a problémát, akkor húzza ki az áramforrásból a készüléket, majd helyezze ismét áram alá! KAON: Lehetséges, hogy a „Radio” gombot nyomta meg a „Mute” helyett – nyomja meg újra és a beltéri egység átvált a TV csatornákra.
  2. Mit tegyek, ha problémát tapasztalok a hang minőségével? Kérjük, néhány másodpercre áramtalanítsa a készüléket, és igazítsa meg az összekötő kábelek mindegyikét!
  3. Mit tegyek, ha a televíziókészüléken hiányzik valamelyik szín? A beltéri egység Euro-AV csatlakozóján keresztül nem csak összetett videojel, hanem RGB jel is érkezik a televíziókészülékbe annak érdekében, hogy a kép minősége a lehető legjobb legyen. Amennyiben a csatlakozó valamelyik színjelet továbbító lába nem, vagy rosszul érintkezik, a szín hiányzik a képből. Igazítsa meg az Euro-AV csatlakozót a beltéri egység hátulján, ha ez nem segít, akkor a televíziókészülék hátulján is.
  4. Mit kell tennem, ha "bekockásodik" a kép, vagy egy-egy csatorna eltűnik néhány percre? Ennek a jelenségnek több oka lehet. A kockásodásért leggyakrabban az extrém időjárási körülmény a felelős. Jégeső, sűrű hóesés, esetleg vastag hó-, illetve jégfelhő. Ilyenkor nem tud a műholdról elegendő jel érkezni az antennára, akadozik a kép, szélsőséges esetben egy adót sem látunk, televíziónk képernyője néhány percre elsötétedik. Ekkor nagyobb antennával sem lehet televíziózni.

    Előfordulhat, hogy az antenna elmozdul. A földi antennával ellentétben a parabola antennát igen pontosan be kell állítani ahhoz, hogy a Földtől 36 000 km-es távolságban keringő műhold jeleit venni tudjuk. Mivel a UPC Direct hivatalos szerelői munkájukra egy év garanciát vállalnak, legjobb megoldás, ha az antenna elmozdulása esetén kihívják azt az antennaszerelőt, aki telepítette rendszerüket. Fordulhatnak ahhoz a forgalmazóhoz is, akinél a szerződést kötötték, illetve a 1214-es számot is hívhatják. Előfordulhat az is, hogy a digitális beltéri egység hibásodik meg. A beltéri egység hibájára utal, ha rendszeresen, különböző műsorokon néhány másodpercre bekockásodik a kép.

    A UPC Direct egyik nagy előnye, hogy Önnek nem kell megvásárolnia egy drága beltéri egységet ahhoz, hogy a műsorokat élvezni tudja. A beltéri egységgel kapcsolatos minden probléma a mi gondunk, Önnek csak vissza kell azt vinnie az önhöz legközelebb eső forgalmazói pontra, és kap egy másik készüléket. Ritkán, de előfordulhat, hogy a parabolaantenna vevőfeje hibásodik meg. A fej meghibásodásának biztos jele, ha mindig ugyanaz az adó kockásodik be, és ez időjárástól függetlenül, gyakran ismétlődik. Szintén a fejegység hibájára utal, amikor a napközben behangolt adók éjszakára nézhetetlenné válnak, illetve fordítva, a hűvös estéken behangolt adók napközben eltűnnek. Ebben az esetben is legjobb, ha szerelőhöz fordul.
  5. Mit tegyek, ha a televízió képernyőjét nem tölti ki teljesen a beltéri egységből érkező kép, a képernyő egyik, vagy mindkét oldalán vastag fekete csík látható? Ellenőrizze a képernyőformátumot – széles képernyő esetén 16:9, normal képernyő esetén 4:3.
  6. Mit tegyek, ha nem láthatóak a műsorok, nincs infobox/hibafelirat? Lehetséges, hogy kontakthibáról, vagy érintkezési hibáról van szó. Kérjük, ellenőrizze a csatlakozók helyes érintkezését.
  7. Mit tegyek, ha vétel közben egy-egy másodpercre törik, illetve kimerevedik a kép? A jelenséget okozhatja a beltéri egység hibája, a kültéri egység nem tökéletes beállítása vagy a meghibásodott vevőfej. A hiba kivizsgálása miatt mindenképpen érdemes ahhoz a szerelőhöz fordulni, aki telepítette a rendszert vagy vegye fel a kapcsolatot Telefonos Ügyfélszolgálatunkkal a 1214-es telefonszámon.
  8. Mit tegyek, ha bizonyos műsorok helyén sötét a képernyő? Első lépésként győződjön meg róla, hogy keresett csatorna benne van-e aktuális csatornakiosztásban, mert csak ezekkel kapcsolatban tudunk hibát kezelni. Végezzen el egy csatornatelepítést a következő linkre kattintva: csatornatelepítés.
  9. Ha vihar van, miért fagynak le a csatornák? A digitális technikában, az analógtól eltérően nem látható minőségbeli különbség a képen akkor, ha az antenna jele erős, vagy gyenge. Csak akkor tapasztalható minőségromlás, amikor a jel teljesen "elfogy" az antennáról. Ilyenkor a kép hirtelen bekockásodik, széthullik, vagy megfagy. Ebben az esetben, amennyiben az általunk ajánlott antennát használja, az valószínűleg túl magas, vagy rosszul rögzített árbocon lehet felszerelve. Ezért lehetséges, hogy erős szélben elmozdul.

Kapcsolatba lépne velünk?

Már ügyfél vagyok

My UPC Direct fiók

Belépek/Regisztrálok

Még nem vagyok ügyfél

Kérdésem van!

Kérdésem van!